Sep 28, 2012

dah tertulis

Assalammualaikum..

  8hb SEPT 2012.
          Tarikh dimana Allah ambil insan yang aku sayangi, insan yg aku setia menunggu tak kira sampai bila, insan yg aku sanggup sakit asalkan dia bahagia, insan yg aku nak tgk sentiasa trsenyum.. YA ALLAH, betapa aku rindukan senyuman dia. 

          Tarikh ini gak, permulaan bagi aku sebagai penuntut Bachelor of Laws LLB (Hons) di Shah Alam. Subuh tu, dia IM di FB n berlanjutan texting kat fon. Aku sentiasa gembira bila dia muncul, boleh dikatakan bermulanya hari itu aku ditemani dia. Tapi, wkt Maghrib, aku nampak nama dia muncul dkt skrin fon, hati aku gembira sgt nk cter kt dia ttg pendaftaran aku. Tibe2 aku rasa lain mcm bila dgr suara org lain. It's Apies, abang arwah, and he's telling me that Fadhil is no longer with us. Reaksi aku?? Aku diam n just cakap OK. Dalam hati aku, "lau btol dy nak larikan diri dr ak, jgn wat prank cmni". Then, aku cter kt rumate aku, she gav the same reaction n for a moment, I was crying terribly sbb takot sume tu btol n aku xtw nak watpe. So, we went out to hav our dinner.

          The weirdest thing is, balik jer dr dinner, a guy from Brunei tegur aku & introduced himself. His name is FADHILLAH RABAEE. Petunjuk dari Allah tok bgthu aku berita td btol? Wa'allahualam, tp aku da start xsdap aty wkt tu. Then, around 1am, aku trjaga, terpikir..tgk fon, ad text dr kwn asking whether aku da tw ke?? THERE! from that moment, I knew he's gone forever, INNALILLAH.. TAK TIDUR, crying until 5am, sitting alone. 

         Next morning, aku di rumah dia tuk pay the last respect. Lemah semangat aku wkt tgk jenazah dia. Aku kuatkan diri tok tgk pn sbb mak dia ckp "tgklaa, lepas ni dah xley tgk daa.." Mak dia bukak jer kain tu, air mata aku dah meleleh. Aku xpernah tgk muka dia camtu, dalam hati "nape dia xsenyum??" "senyumlaa" "min xpernah tgk di xsenyum". 

          Aku ada sampai jenazah dia dikebumikan, mcmne min selalu setia ngn di, cmtu gak min nak ada dgn di sampai saat terakhir. Dalam satu hari, aku hilang dia yg aku tunggu2, mcm2 cerita. Macamne aku nak respon? DIa dah xde, aku xley dgr pnjelasan dr mulut dy sndri. Aku hanya boleh melutut, mohon kekuatan dr MU. 

TERIMA KASIH MUHAMMAD FADHIL BIN ROJELIN SBB PERNAH BUAT MIN BAHAGIA DGN SENYUMAN KAMU. 

                       


TERIMA KASIH MUHAMMAD HAFIDZ BIN ROJELIN SBB ALWAYS BE BY MY SIDE. :)




No comments:

Post a Comment